homepagina Forum Voeding Aantal Eiwitten

Aantal Eiwitten

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sander #MYSL 1 maand, 2 weken geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Michael Balvers
    Bijdrager

Ik ben sinds 1.5 week bezig met My Shredded Lifestyle en het begin moedigt aan en het is heel goed vol te houden.
    In anderhalve week ben ik al ruim 3,5 kilo afgevallen en mijn doel is om af te vallen.

De eerste 1,5 week ben ik gaan kijken hoeveel calorieen ik mag hebben en heb ik netjes bijgehouden in MyFitnessPal. Hierbij ben ik steeds binnen mijn aantal calorieen gebleven.

Om er nog beter mee bezig te zijn ben ik mijn macro´s gaan uitrekenen en heb ik deze in de app(MyFitnessPal) ingevoerd.

Ik mag in totaal 212 gram eiwitten. Echter als ik mijn voeding van een dag invoer valt het mij op dat ik wel aan het aantal grammen vet kom, maar dat mijn eiwitten heel erg achterblijft. Ik mag er bijvoorbeeld 212 maar zit maar op 100 gram. Dit is nog niet eens de helft.  Nu dacht ik producten bij te voegen met veel eiwitten (zoals eieren of yoghurt) Echter moet ik dan zoveel yoghurt eten waarbij ik dan een aantal liter magere yoghurt eet…bij eieren komt er ook nog vet bij, waarbij ik (veel) te veel vetten binnenkrijgt.

Hebben jullie hier tips/advies voor? Nu heb ik weleens gehoord van eiwitshakes…moet ik dan hieraan denken?
    Of is het niet erg om minder eiwitten te eten wanneer ik af wil vallen?

Ik hoor graag jullie tips.

Groet Michael

Sander #MYSL
    Sleutelbeheerder

Hallo Michael,

Goed om te lezen dat je al zoveel progressie boekt. Zelf heb ik dit probleem ook gehad bij het starten met het tellen van mijn macro’s. Enkele tips die ik je wil geven (welke ik zelf toepas) zijn:

• Probeer je vetten laag te houden door eten in de oven of airfryer te bereiden.
    • Haal eiwitten uit eiwitrijke voeding. Denk hierbij aan quinoa, havermout, kwark, kip etc.

Ik heb zelf nooit eiwitshakes genomen, omdat ik van mening ben dat je al je benodigde eiwitten kunt behalen uit voeding. Het is alleen even puzzelen.

Wat ook kan helpen is het nemen van een persoonlijk voedingsschema. Zo kun je inzien wat je dagelijks dient te eten om je eiwitten te behalen en laag in vetten te blijven.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Forums zoeken

© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X