Samen bouwen aan jouw droomlichaam Forum Voeding Bulken na cutperiode

Bulken na cutperiode

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Chiel Weijs 7 maanden, 3 weken geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #29527

    Jesper Boonen
    Bijdrager

    Hoi,

    Wellicht niet helemaal het goede topic maar ik stel mijn vraag hier maar.

    Ik zit nu ik week van 10 van mijn cutperiode. Het gaat hartstikke goed icm intermittent fasting. Nog 2 weken te gaan:)

    Kan ik na afloop van mijn cutperiode (over 2 weken dus) direct starten met een bulkperiode van 12 weken of moet ik na een cutperiode eerst een tijdje (1 weekje o.i.d) eten op mijn onderhoudsbehoefte om mijn lichaam weer wat te laten wennem alvorens over te gaan op een calorieoverschot?

    Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

    Gr. Jesper

     

     

    #29602

    Chiel Weijs
    Bijdrager

    Hoi Jesper,
    <p style=”text-align: left;”>Goed om te lezen dat het lekker gaat!</p>
    <p style=”text-align: left;”>Je kunt starten met je bulk, maar het is wel handig om ‘reverse dieting’ toe te passen. Dit houdt in dat je stap voor stap je caloriën weer verhoogd, zodat je lichaam inderdaad rustig aan weer kan wennen aan de verhoogde energieinname en je metabolisme weer kan herstellen.</p>
    Laat weten hoe het gaat!

    #29615

    Jesper Boonen
    Bijdrager

    Hoi Chiel,

    Bedankt voor de tip! Ik heb mij zojuist ingelezen in reverse dieting na een cut. Maar heb nog een paar vragen/opmerkingen:

    -Mijn cut zal eindigen op 1900 kcal. Betekent dit dat ik straks vanuit deze 1900 kcal stapsgewijs naar mijn onderhoudsbehoefte (+/- 2600 kcal) kan toewerken en hierdoor spiermassa opbouw/aankom in lichaamsgewicht? En hoeveel kcal raad je mij aan om per week te verhogen bij reverse dieting?

    -In het MYSL 2 staat dat je bij het doel ‘aankomen’ /lean bulk ongeveer 10-15% boven je TDEE moet zitten in eerste instantie. Dan zal het nog wel even duren voordat ik op dit calorieniveau zit bij reverse dieting;). Is het denk je nog haalbaar voor mij qua tijd om op dit calorieniveau te komen? Voor de zomer wil ik namelijk graag weer droog zijn. Ik wil nu dus 12 weken spiermassa opbouwen tot half mei (met behulp van reverse dieting) Vanaf half mei wil ik dan weer gaan cutten tot half augustus voor 12 weken.

    Ik hoor graag van je! Ik wil graag blijven leren over deze levensstijl:)

     

    #29623

    Chiel Weijs
    Bijdrager

    Allereerst, houd in je achterhoofd dat 12 weken redelijk kort is om een goede bulk te doen. Het is (vooral als je al even bezig bent) moeilijker om spieren te kweken dan om vet te verliezen.

    <span style=”text-align: right;”>Doe vooral wat voor jou goed voelt. Probeer eerst in bv. een of twee stappen naar je onderhoud te gaan en vanuit daar naar je bulk. Het hoeft niet in veel stappen te zijn, het is allemaal minimaal.</span>

    Als je het in stappen doet laat je jezelf vooral wat ruimte. Misschien doen 250-300 kcal al heel veel voor je. Zo niet, heb je nog genoeg ruimte om je kcal te verhogen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

top
© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X