homepagina Forum Voeding Calorie overschot

Calorie overschot

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Martijn Nieland 1 week geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Home-inc
    Bijdrager

Hi,

Boek gelezen super handig met veel mooie en goede tips. Het enige wat niet in het boek omschreven wordt is hoe te eten bij een calorieoverschot. Wat wordt dan je inname in Kcal? Neem aan dat er in % gewerkt wordt waardoor jullie mij het antwoord ook zonder persoonlijke gegevens kunnen geven šŸ™‚

Alvast bedankt!

Sander #MYSL
    Sleutelbeheerder

Hallo,

Als je in een calorieoverschot zit kun je de macrocalculator gebruiken via: https://www.myshreddedlifestyle.com/tools/

Home-inc
    Bijdrager

Hi Sander,

Laat ik de vraag anders stellen: stel ik heb een TDEE van 2800 Kcal. Hoeveel Kcal eet je dan dagelijks bij een overschot om in spiermassa aan te komen? Dat wordt helaas niet meegenomen in de calculatoren…

Groet,

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  Home-inc.

Martijn Nieland
    Bijdrager

Hi there,

Als je spiermassa aan wilt komen moet je 200 kcal boven je TDEE eten. Op deze manier kom je in de loop van de tijd in spiermassa aan, zonder dat je veel vet aanmaakt. Waarschijnlijk zal je wel een beetje in vet aankomen, maar dit vet kan je weer volgens de MYSL methode beschreven in het boek kwijt raken.

Ik raad aan zo’n 8 maanden voor deze “lean bulk” methode in te plannen. Dat klinkt misschien lang, maar je op deze manier voorkom je dat je ook veel vet aanmaakt.

Hopelijk heb ik je zo een antwoord kunnen geven op jouw vraag šŸ™‚

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  Martijn Nieland.

Dalil El Amarti
    Bijdrager

Dag Martijn,

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar ik heb het begrepen 200 calorieƫn extra in nemen per dag. Moet ik dan niets aanpassen aan mijn eiwitten en vetten ? Gewoon 200 calorieƫn toevoegen bij men koolhydraten?

Bedankt voor je hulp!

Martijn Nieland
    Bijdrager

Hallo Dalil,

Het is precies zoals jij het zegt. Je schroeft eigenlijk alleen je koolhydraten op. Sterker nog de manier van nodige macro’s berekenen is precies hetzelfde met het cutten. Onthoud wel, 20% van 2300 kcal is minder dan 20% van 2800 kcal.

Dalil El Amarti
    Bijdrager

Hey Martijn,

Bedankt voor je antwoord, alleen ben ik nu wel een beetje verward met je 20% reactie. Bedoel je dat ik steeds 20% extra moet opnemen van mijn huidige calorieƫn dat je moet opnemen of ? Dus het staat niet vast dat het telkens 200 extra zijn.

Bedankt!

Martijn Nieland
    Bijdrager

Sorry voor de verwarring Dalil,

die 200 kcal boven je TDEE zou ik wel aanhouden. Wat ik bedoelde was dat macronutriƫnt verdeling berekenen op dezelfde wijze gaat als bij een cut (die in beide boeken van MYSL haarfijn staan uitgelegd).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Forums zoeken

Ā© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X