Samen bouwen aan jouw droomlichaam Forum Voeding Calorie overschot

Calorie overschot

Dit onderwerp bevat 10 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Chiel Weijs 1 maand, 1 week geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #24122

    Home-inc
    Bijdrager

    Hi,

    Boek gelezen super handig met veel mooie en goede tips. Het enige wat niet in het boek omschreven wordt is hoe te eten bij een calorieoverschot. Wat wordt dan je inname in Kcal? Neem aan dat er in % gewerkt wordt waardoor jullie mij het antwoord ook zonder persoonlijke gegevens kunnen geven 🙂

     

    Alvast bedankt!

    #24144

    Sander #MYSL
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Als je in een calorieoverschot zit kun je de macrocalculator gebruiken via: https://www.myshreddedlifestyle.com/tools/

    #24146

    Home-inc
    Bijdrager

    Hi Sander,

    Laat ik de vraag anders stellen: stel ik heb een TDEE van 2800 Kcal. Hoeveel Kcal eet je dan dagelijks bij een overschot om in spiermassa aan te komen? Dat wordt helaas niet meegenomen in de calculatoren…

    Groet,

     

    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door  Home-inc.
    #24157

    Martijn Nieland
    Bijdrager

    Hi there,

    Als je spiermassa aan wilt komen moet je 200 kcal boven je TDEE eten. Op deze manier kom je in de loop van de tijd in spiermassa aan, zonder dat je veel vet aanmaakt. Waarschijnlijk zal je wel een beetje in vet aankomen, maar dit vet kan je weer volgens de MYSL methode beschreven in het boek kwijt raken.

    Ik raad aan zo’n 8 maanden voor deze “lean bulk” methode in te plannen. Dat klinkt misschien lang, maar je op deze manier voorkom je dat je ook veel vet aanmaakt.

    Hopelijk heb ik je zo een antwoord kunnen geven op jouw vraag 🙂

    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door  Martijn Nieland.
    #25988

    Dalil El Amarti
    Bijdrager

    Dag Martijn,

    Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar ik heb het begrepen 200 calorieën extra in nemen per dag. Moet ik dan niets aanpassen aan mijn eiwitten en vetten ? Gewoon 200 calorieën toevoegen bij men koolhydraten?

    Bedankt voor je hulp!

    #25990

    Martijn Nieland
    Bijdrager

    Hallo Dalil,

    Het is precies zoals jij het zegt. Je schroeft eigenlijk alleen je koolhydraten op. Sterker nog de manier van nodige macro’s berekenen is precies hetzelfde met het cutten. Onthoud wel, 20% van 2300 kcal is minder dan 20% van 2800 kcal.

    #25993

    Dalil El Amarti
    Bijdrager

    Hey Martijn,

    Bedankt voor je antwoord, alleen ben ik nu wel een beetje verward met je 20% reactie. Bedoel je dat ik steeds 20% extra moet opnemen van mijn huidige calorieën dat je moet opnemen of ? Dus het staat niet vast dat het telkens 200 extra zijn.

    Bedankt!

    #25996

    Martijn Nieland
    Bijdrager

    Sorry voor de verwarring Dalil,

    die 200 kcal boven je TDEE zou ik wel aanhouden. Wat ik bedoelde was dat macronutriënt verdeling berekenen op dezelfde wijze gaat als bij een cut (die in beide boeken van MYSL haarfijn staan uitgelegd).

    #26591

    lerhan
    Bijdrager

    Als je een calorieoverschot nodig bent om in spiermassa aan tekomen kun je dan wel de manier aanhouden zoals het in mysl word beschreven? Dus ongeveer 8 uur per dag eten en 16 uur niet en dan zorgen dat je in die 8 uur aan je calorie overschot komt?

    #26633

    Teun Stek
    Bijdrager

    Ik merk dat jullie weinig onderscheid maken tussen lichaam-types. Bij mij gebeurt er niks bij een calorie-overschot van 200 kcal. Ik ben een hardgainer en heb een tdee van 2500 kcal. Ik probeer ongeveer 3200 kcal binnen te krijgen om wat te kunnen opbouwen en zelfs dat gaat traag. Heb vooral moeite om voldoende koolhydraten binnen te krijgen. Hebben jullie tips?

    #26636

    Chiel Weijs
    Bijdrager

    Hoi Teun,

    Iedereen heeft inderdaad een ander lichaamstype. De een heeft bv. een snellere stofwisseling dan de ander en moet daarom meer kcal eten om aan te komen. Heb je al geprobeerd om je koolhydraten te drinken? Dit is een makkelijke manier. Denk aan bijvoorbeeld verse jus. Een andere manier is om voeding rijk aan koolhydraten – denk aan havermout of iets dergelijks – aan het einde van de dag door de blender te gooien met bv. wat kwark en fruit. Is het wat makkelijker weg te krijgen 😉

    Denk ook aan je ‘timing’. Eiwitten en vezels zorgen voor een verzadigd gevoel. Misschien dit eens in de gaten houden; als je vroeg op de dag erg veel vezels en eiwitten eet en dus verzadigd bent, is het lastiger om na deze maaltijd weer te eten dan wanneer je minder verzadigd bent.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  Chiel Weijs.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

top
© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X