homepagina Forum Voeding Calorieën tijdens rustdagen

Calorieën tijdens rustdagen

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Stefan 3 weken, 4 dagen geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Stefan
    Bijdrager

Beste MYSL,

Ik heb een calorieëndoel van 2175 calorieën (TDEE = 2675 kcal). Ik train 3 keer per week en mijn workouts vallen onder de categorie ‘zwaar’. Mijn beroep valt onder de categorie ‘lichtactief’.

Ik vroeg mij af of ik mijn calorieën aan moet passen op de dagen dat ik niet train. Ik snap dat ik mijn eiwitten dagelijks hoog moet houden, maar hoe zit het met de vetten/koolhydraten op rustdagen?

Groet,

Stefan

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door  Stefan.

Martijn Nieland
    Bijdrager

Beste Stefan,

Wat ik zelf doe is het volgende:

Als het een geplande rustdag is of sporten niet meer dan één week uitvalt, dan houd ik mijn doel aan (in jouw geval 2175 kcal). Dit getal houdt namelijk als het ware rekening met geplande rustdagen. Mocht het voorkomen dat je maximaal één week niet kan sporten (spier verrekt of iets persoonlijks in je leven), dan zou je misschien 100-200 kcal lager kunnen, maar persoonlijk vind ik dit meer gedoe dan nodig is.

Als je langer dan een week niet kan sporten, dan raad ik aan om de berekening een beetje aan te passen (workout één categorie lichter zetten bijvoorbeeld), of simpelweg je kcal doel met 100-200 te verlagen. Pas alleen op dat je niet te laag gaat zitten, dat kan namelijk nadelige effecten hebben (vermoeidheid, irritatie, e.d.)

Stefan
    Bijdrager

Beste Martijn,

Bedankt voor je reactie. Ik weet voldoende!

Groet,

Stefan

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X