homepagina Forum Trainen Gewicht verhogen per set? (Upper/Lower gids)

Gewicht verhogen per set? (Upper/Lower gids)

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Mathias Dekeyzer 1 maand geleden.

Terug naar cursus
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #22836

    Mathias Dekeyzer
    Bijdrager

    Heb zojuist de upper/lower gids gekocht, is een zeer goede gids met een zeer goede workoutschema en tips.

    Ik zou willen van start gaan met de upper/lower gids, maar had nog een vraag over het gewicht van de sets. Moet er bij zowel krachtdag als hypertrofiedag na iedere set het gewicht verhoogd worden of blijft het gewicht hetzelfde tijdens de sets en verhoog je de week erna?

    Alvast bedankt voor jullie antwoord.

    #23971

    Beste Mathias,

    Ik liep tegen precies hetzelfde probleem aan en ben gaan zoeken op het forum. Toen kwam ik jouw bericht tegen. Heb je inmiddels antwoord op je vraag gekregen? Ik zie namelijk nergens een reactie staan op je bericht en ik ben nog steeds erg benieuwd naar het antwoord.

    Alvast bedankt.

    #23991

    Martijn Nieland
    Bijdrager

    Beste Mathias en Vince,

    In het begin zou ik met een “veilig” gewicht beginnen. Hiermee bedoel ik een gewicht waarmee je makkelijk meer reps zou kunnen doen dan in eerste instantie aangegeven. Los van dat je hiermee de beweging kan oefenen (een goeie techniek is heel belangrijk in het voorkomen van blessures), geeft het je een feeling voor de oefening.

    Dit gewicht kan je per set opbouwen. Uiteindelijk kom je bij een gewicht waarbij je echt moet persen om de laatste 1-2 reps eruit te krijgen. Als je dit gewicht bereikt hebt en deze gedurende alle sets van de betreffende oefening kan volhouden, raad ik aan om per week te proberen het gewicht te verhogen.

    Let er wel op dat het soms kan gebeuren dat je een training hebt waarbij het niet lukt het gewicht te verhogen. Dit is geen ramp, soms heb je je dag gewoon even niet, of had je wat anders aan je hoofd. Ook kan het dan tijd zijn voor een deload week, waarover in het boek meer staat. Ook heb ik onlangs een blog geschreven over de deload week, mochten jullie dat interessant vinden 🙂

    #24014

    Dankjewel Martijn, duidelijk. Hier kan ik zeker wat mee!

    #24270

    Mathias Dekeyzer
    Bijdrager

    Hoi Vince en Martijn

    Vince, ik had tot nu toe nog geen antwoord gekregen. Ben dan begonnen met een andere trainingsschema.

    Martijn, bedankt voor je antwoord, het is nu duidelijk. Ik zal zeker eens je blog raadplegen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Forums zoeken

top
© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X