Samen bouwen aan jouw droomlichaam Forum Trainen Hockey en fitness

Hockey en fitness

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Rowan 1 maand, 2 weken geleden.

Back to course
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #23822

    Anne J
    Bijdrager

    Goedemorgen,

    Ik ben recentelijk begonnen met het lezen en uitvoeren van het boek. alleen heb ik nog een vraag omtrent het sporten.

    Ik hockey 3 dagen in de week, waarvan 2 dagen anderhalf uur training bevatten en dan de zondag een wedstrijd.

    Hiernaast fitness is het liefste 4x per week.

    Mijn vraag is het volgende:

    Kan ik rustig aan 4x per week naar de sportschool gaan wat dan op de zelfde dag is als de hockey training of is dat met het huidige nieuwe voedingsschema te veel? Aangezien ik over een jaar bij de marechaussee wil ben ik hard bezig met trainen.

     

    Ook is het zo dat ik al meerdere methodes heb geprobeerd om af te vallen. Hopelijk gaat dit wél werken.

    ben benieuwd naar de antwoorden 🙂

    alvast bedankt!

    #23824

    Rowan
    Sleutelbeheerder

    Hi Anne,

    Goeie vraag! Je kunt met de methode van My Shredded Lifestyle (periodiek vasten) gerust elke dag trainen, zolang je maar je dagelijkse kcal doel binnen krijgt. Let wel 3 keer duursport als hockey en daarnaast 4 keer fitness in de week is zeer intensief en vergt veel van je lichaam. Hierdoor lijkt het me verstandig om niet te laag in je kcal tekort te gaan zitten. Je gaat namelijk met zoveel sporten ook veel kcal verbranden. Zorg daarom ervoor dat je de juiste voeding in je brandstoftank gooit!

    Verder lijkt het me verstandig om dit op te bouwen. Bijvoorbeeld de eerste 2 weken 3 keer hockey en 2 keer fitness. De daaropvolgende 2 weken wederom 3 keer hockey en 3 keer fitness. Kijk hoe je lichaam hierop reageert en of het wel te doen is voor je huidige lifestyle 😉

    In ieder geval succes! 😀

    #23826

    Anne J
    Bijdrager

    Bedankt voor je snelle reactie! Super informatie. Alleen mijn laatste vraag, als ik een dag 2 maal train. dus hockey en fitness. Is het dan verstandig om meer pasta en kip bijvoorbeeld te eten in de middag of avond? of juist een ander soort gerecht er aan toe te voegen ipv pasta ?

    Nogmaals bedankt voor je snelle reactie!

    #23831

    Rowan
    Sleutelbeheerder

    Als je tweemaal op een dag traint dan is het verstandig om gezonde (complexe) koolhydraten binnen te krijgen. Denk hierbij aan havermout, quinoa, volkoren, spelt, meergranen, muesli of fruit. Deze koolhydraat bronnen zorgen voor een geleidelijke afgifte van energie, waardoor je de hele dag over voldoende brandstof beschikt. Dit heb je dan ook nodig met tweemaal hoge energie inspanning op een dag!

    Mocht je dit nu echt lastig vinden, dan kan een expert van het MYSL Nutrition Team een persoonlijk voedingsschema voor je opstellen. Klik hier voor meer info.

    Mocht je nog vragen hebben, dan stel ze gerust 😀

    #26281

    Anne J
    Bijdrager

    Goedemiddag,

    Ik ben natuurlijk al een tijdje bezig, en ondertussen begin ik zeker wel het verschil te zien. Ik merk alleen in de sportschool dat mijn spieren vele malen sneller vermoeid zijn dan eerst. Ik kan minder kracht training doen en minder kracht uitvoeren. Ook na een hockey training merk ik dat mijn spierpijn behoorlijk lang aanhoud. Dit heeft natuurlijk te maken aan je callorien te kort. Mijn vraag nu is. wat kan ik beter misschien iets meer eten om dit niet te hebben. Ik weet dat kracht training pas echt weer word aangeraden wanneer je gaan ‘bulken’ alleen voel ik mij nog niet op dat punt gekomen aangezien ik nog wat meer vet kwijt wil voordat ik dat ga doen. Maar hoe krijg ik toch net die extra voeding binnen zodat ik geen zeurderige spierpijn heb van wat simpele trainingen?

     

    Alvast bedankt weer 🙂

    #26408

    Rowan
    Sleutelbeheerder

    Met cutten gaat energieverlies altijd gepaard. Dit kan vervelend zijn. Met een juiste koolhydraten bron in je dieet kun je je energieniveau verhogen. Denk aan havermout, zilvervliesrijst, zoet aardappel of amandelnoten.

    Mocht je nog een vraag hebben, dan hoor ik het wel!

    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door  Rowan.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

top
© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X