Samen bouwen aan jouw droomlichaam Forum Periodiek vasten Indeling vasten periode / eten na training

Indeling vasten periode / eten na training

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #56245

    Sebas
    Bijdrager

    Na het lezen van de boeken wil ik graag beginnen met periodiek vasten. Ik wil tussen 19 uur ‘s avonds en 11 uur ‘s ochtends gaan vasten (wel opbouwen). Echter ik train ‘s avonds na het avondeten. Dus mijn voornaamste vraag is of het kwaad kan om niet te eten na de training. Als ik na de training namelijk nog eet dan gaat mijn vastenperiode pas na 21 uur in en kan ik pas de volgende dag om 13 uur weer beginnen met eten. Dit verdient voor mij niet de voorkeur omdat ik dan een groot deel van de werkdag moet vasten (ik sta om 6 uur op). Ik lees wisselende verhalen over eten direct na de training of niet. Ik hoor graag hoe jullie hierover denken. Alvast bedankt voor de reactie.

    #56266

    Rowan
    Sleutelbeheerder

    Hi Sebas,

    Als jij tijdens jouw eating window jouw dagelijkse macro doel binnen krijgt met de bijbehorende kcal, dan is niks aan de hand.

    Dus je kunt dan gewoon niet eten na je workout en je hebt dan ook voor je workout een grote laatste maaltijd gehad.

    Voor de zekerheid kun je wel een eiwit shake nemen met weinig suikers en kcal (check voor isolaat). Deze neem je dan na je workout om je spieren van extra eiwit te voorzien en als je pure isolaat shake pakt zal dit niet veel effect hebben op je vast.

    Hoop dat het duidelijk is en succes!

    Groetjes,

    Rowan

    #56334

    Sebas
    Bijdrager

    Hi Rowan,

    Bedankt voor het advies, erg bruikbaar. Nog wel een vraag: met een whey isolaat shake zit je al snel op 100 kcal. Heeft dit geen negatief effect en wordt het vasten hierdoor niet verbroken?

    Groeten,

    Sebas

    #56668

    Rowan
    Sleutelbeheerder

    Dat is de afweging die je moet maken.

    Als je door de dag jouw dagelijkse kcal en macro doel binnenkrijgt met voeding, dan is die shake na de workout niet echt nodig. Je lichaam heeft alle benodigde voedingstoffen al voor je spierherstel na een workout als je voor de workout goed hebt gegeten.

    Mocht je hieraan twijfelen, dan neem die isolaat shake na je workout.

    Je kunt overigens ook 14 uur vasten inplaats van 16 uur. We zijn geen robots en kijk wat het beste werkt voor jouw persoonlijke situatie ­čÖé

    #79671

    Laurens
    Bijdrager

    Hallo hallo,

    Sinds kort ben ik begonnen met %msl, ook ben ik nu ongeveer een 2 week bezig om mijn calorie├źn goed op pijl te krijgen. Ik ben best dun van mezelf en heb een snelle stofwisseling. Nu is mijn vraag wat zijn goede tips om in zo weinig mogelijk tijd zoveel mogelijk calorie├źn naar binnen te krijgen? Volgens diverse sites waaronder ook msl moet ik ongeveer tussen de 2700 en 3000 calorieen binnen krijgen om te groeien. Ik ben nu eerst begonnen met de 14 uur vasten en 10 uur eten om te kijken hoe mijn lichaam hier op reageert.

     

    Mijn tweede vraag is ook hoe merk ik aan mijn lichaam of de 14/10 methode moet hanteren of bijvoorbeeld de 16/8 hoe hebben jullie dit ervaren?

     

    mvg

    lau!

    #80608

    Rowan
    Sleutelbeheerder

    Hi Lau,

    Ik zou even kijken wat je doel precies is en dan afstemmen of vasten bij je past of niet.

    Mijn advies als je serieus wilt bulken en flink wat kilo’s wilt aankomen is dan om vasten niet toe te passen. Door het vasten is het lastig om veel kcal op een hele dag binnen te krijgen. Als je wilt lean bulken of wilt shredden, dan is vasten een uitstekende tool om dit makkelijk te doen.

    Ik lees dat je dun bent met een snelle stofwisseling. Dan bereken je TDEE op https://www.myshreddedlifestyle.com/tools/TDEE/

    Ga 500kcal boven je TDEE zitten en bereken je macros op: https://www.myshreddedlifestyle.com/macro/

    Zorg ervoor dat je elke dag dit MACRO doel eet met de juiste workouts elke week en dan ge je gegarandeerd groeien.

    Wil je hier hulp bij, dan check: https://www.myshreddedlifestyle.com/online-coaching/

     

    Succes!

    #80637

    Laurens
    Bijdrager

    Mijn planning is om inderdaad een lean bulk te gaan volgen. Hierbij is mijn tdee via msl 2500 calorie├źn en is mijn doel om elke dag nu 2700 te eten om te kijken hoe mn lichaam hier op reageert. Daarna wil ik het opschroeven richting de 3000 als ik wel meer calorie├źn nodig┬ázal hebben en mijn lichaam hier om gaat vragen. Oftewel in dit geval zal vasten dus een goed idee kunnen zijn?

    #81709

    Rowan
    Sleutelbeheerder

    In jouw geval kun je zeker proberen te vasten.

    Start met 8 uur eating window en 16 uur vasten. Doe dit 2 weken. merk je dat het lastig is om je kcal binnen te krijgen binnen 8 uur. Ga dan over naar 14/10 systeem!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
top

┬ę MyShreddedLifestyle | Algemene voorwaarden | Privacy Policy

X