Samen bouwen aan jouw droomlichaam Forum Periodiek vasten Periodiek vasten hoeveel dagen per week?

Periodiek vasten hoeveel dagen per week?

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sander #MYSL 4 maanden, 1 week geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Tom Hendriks
    Bijdrager

Hallo,

Mijn naam is Tom Hendriks en ik ben in het bezit van dit boek: Myshreddedlifestyle.

Ik ben sinds kort begonnen met periodiek vasten om als doel mijn vetpercentage omlaag te brengen. Ik ben 196 cm en weeg 91kg en mijn vetpercentage is 19%. Maar wil geen spiermassa verliezen. Ik ben sinds ik begon met sporten in Augustus 2017 al dik 3% gedaald in mijn vetpercentage. En spiermassa aangekomen dus het gaat goed.

Mijn streven/doel is om op 15% vetpercentage te komen.

Ik heb een vriendin en 2 jongen kinderen en doordeweeks lukt het me goed om te vasten van Ma-Vr.

Nu vindt mijn vriendin het niet gezellig dat ik ook op Za-Zo ga vasten omdat we dan gezellig met zijn allen kunnen ontbijten ipv dat ik aan de koffie en water zit.

Mijn vraag is: kan het kwaad als ik in het weekend gewoon met het gezin ontbijt ? En dan 5 dagen doe vasten ipv 7 dagen ?

Of moet je voor resultaat echt 7 dagen vasten? Ik lees op internet verschillende verhalen van vasten maar vraag het ook via deze weg.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en zie graag jullie reacties tegemoet.

Groetjes Tom Hendriks

Sander #MYSL
    Sleutelbeheerder

Hi Tom, ikzelf heb in het begin streng gevast en deed dit dan ook 7 dagen per week. Nu ik heel wat vet ben verloren doe ik het van maandag tot en met zaterdag en zondag doe ik rond 10.00 uur een ontbijt. Omdat ik de dag ervoor om 18:00 uur mijn laatste eten heb gehad, heb ik dan toch een redelijk lange vastperiode weten aan te houden voor in het weekend. Voor het weekend verschuif ik dus mijn laatste eetmoment naar een vroegere tijd, waardoor ik gewoon gezellig kan mee-ontbijten. Uiteindelijk gaat het erom dat jij resultaten behaalt en je jouw levensstijl kunt volhouden. Dat maakt dan ook of je op de lange termijn resultaten zal blijven behalen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X