Refeed day

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Martijn Nieland 4 maanden, 1 week geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #22293

    Ronn Mesotten
    Bijdrager

    Eerst en vooral wil ik je bedanken voor de tips in je boek.

    Ik heb wel nog een vraagje aangaande de refeed day.
    Daar mij vetpercentage rond de 11% schommelt moet ik zoals in jou boek beschreven 1 refeed day per week houden. Alleen vraag ik mij dan af hoe ik mijn gemiddelde Marco’s op weekbasis op pijl moet houden want dan moet ik op de andere dagen toch veel minder koolhydraten eten.

    #23162

    Martijn Nieland
    Bijdrager

    Hallo Ronn,

    Op de “normale” (niet-refeed) dagen is het het beste om de waardes van de calculator aan te houden. Je eet zes dagen al minder koolhydraten dan je lichaam nodig heeft (hierdoor val je af).

    Het doel van een refeed day is om de glycogeen reserves aan te vullen en de productie van leptine (het verzadigingshormoon) te stimuleren. Leptine is ook nodig om je metabolisme op peil te houden

    Je zal inderdaad een beetje aankomen van refeed dagen, je eet immers iets meer dan je TDEE. Echter zal je dit snel weer kwijt raken. (mede omdat je metabolisme op peil gehouden wordt). Niet voor niets wordt van een (goed uitgeoerde) refeed day ook wel gezegd. “één stap achteruit en twee vooruit.”

     

     

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

top
© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X