homepagina Forum Periodiek vasten Sporten tijden vasten

Sporten tijden vasten

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sander #MYSL 1 maand geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

K-ell_Y
    Bijdrager

Hallo,

Mijn naam is Kelly en ik heb na zon beetje alles al geprobeerd te hebben om af te vallen besloten het roer om te gooien en ik wil gaan beginnen met MYSL.
    Ik doe nu sinds 3 weken 5x in de week kracht training, met 2x in de week aansluitend cardio. Dit gaat erg goed, ik val nog niet af in gewicht, maar verlies wel centimeters.
    Nou vraag ik me alleen af.. Ik sport altijd s ochtends vroeg, voor werk, alleen zou dat in de periode van de dag zijn waarin ik aan het vasten ben, kan dit? Ga ik hier voldoende energie hebben om te kunnen sporten? Of is dit een kwestie van wennen?

Ik hoor het graag.

Groeten

Kelly

Rowan
    Sleutelbeheerder

Hi Kelly,

Goede vraag! Ik had eerst ook moeite met de gedachte om zonder eten in mijn maag te gaan sporten.
    Heb ik wel genoeg energie zonder voeding was de eerste vraag die in mij opkwam. Nu is mijn eerlijke antwoord dat je dit gewoon moet uitproberen voor jezelf. Dit zal in het begin lastig zijn en niet gemakkelijk. Test dit 2 tot 3 weken uit en dan zul je merken of het echt iets voor jou is of niet. Ik vind het heerlijk om nu tijdens mijn vast te sporten in de ochtend, maar hier moest ik wel even aan wennen!

Succes 😀

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Sander #MYSL.

K-ell_Y
    Bijdrager

Bedankt voor je snelle reactie Rowan.

Ik heb het gewoon gedaan! Heb de tweede training er nu erop zitten en gaat prima 🙂 Ben benieuwd of het zo blijft.

Dank je!

Sander #MYSL
    Sleutelbeheerder

Hi Kelly, persoonlijk doe ik altijd op een lege maag sporten. Wat ik zelf heb ervaren is dat ik (al klinkt dit heel gek) meer energie heb en kracht dan in de middag of avond trainen. Ander voordeel is dat de sportschool niet zo vol is. Ik neem altijd een grote fles water mee zodat ik voldoende drink. Dit zorgt ervoor dat je geen hongergevoel krijgt en je voorziet je lichaam aan de vochtbehoefte.

Ik zou, net als Rowan zegt, het voor een tijdje proberen en kijken of het iets voor je is. Een andere optie is om je vastperiode te verleggen. Je start dan gewoon eerder met eten op de dag met je eerste maaltijd en start dan met je eating window. Dat betekend dan wel weer dat je niet in de avonden nog wat kunt eten of snacken (anders verbreek je jouw vast).

Joris van Rossum
    Bijdrager

Hallo,

Ik sport ook vaak op lege maag en houd dit prima vol tijdens het vasten. Dit doe ik in de ochtend, maar ik ben toch benieuwd of dit geen invloed heeft op het eventueel afbreken van spiermassa. Ik hanteer een vastperiode van 20.30 uur tot en met 12.30 uur en train voor werk van 7 tot 8 uur. In het boek van My Shredded Lifestyle staat natuurlijk omschreven dat je vetverbrandingsmodus na het opstaan, door het vasten, zich doorzet. Vanwege het feit dat ik, wanneer ik start met trainen, al 10,5 uur aan het vasten ben en dus geen calorieën eet, ga ik dan tijdens het trainen niet over in verbruiken van mijn spiermassa?

Groet,

Joris

Sander #MYSL
    Sleutelbeheerder

Hallo Joris,

Het afbreken van spiermassa gaat niet zo snel. Doordat jij je macrodoelen dagelijks behaalt, voorzie jij je lichaam van de juiste voeding. Je lichaam gaat pas spiermassa als energie verbruiken als je langer dan 72 uur in een energietekort zit. Je lichaam gaat dan namelijk in een soort van overlevingsmodus. Ik zou mij geen zorge maken over het afbreken van spiermassa bij het trainen op een lege maag.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Forums zoeken

© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X