Samen bouwen aan jouw droomlichaam Forum Voeding Streefgemiddelde aankomen per week bij lean bulk

Streefgemiddelde aankomen per week bij lean bulk

Tags: 

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Rowan 1 maand, 3 weken geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Jesper Boonen
    Bijdrager

Hoi,

Ik heb nog weinig ervaring met serieus bulken en daarom zou het mij erg helpen als iemand mij kan adviseren bij onderstaande vraag:

Sinds maandag begonnen met mijn lean bulk. Bij cutten is het streefdoel om gemiddeld 0,5 tot 1 kg per week af te vallen. Wat is het streefdoel om gemiddeld aan te komen bij een lean bulk per week? Door hier rekening mee te houden kan ik hier op anticiperen door mijn kcal te verhogen als ik gemiddeld te weinig aankom per week. Voor de rest weet ik dat ik moet focussen op toename in kracht in de sportschool (progressive overload)

Zit vanaf maandag 200 kcal boven mijn TDEE. Merk dat ik amper aankom/gewicht gelijk blijft of zelfs afval. Terwijl ik mijn voeding nauwkeurig track in MyFitnessPal. Vanaf volgende week ben ik van plan met 100 kcal verhogen om wat meer progressie te boeken.

Bij voorbaat dank!

Rowan
    Sleutelbeheerder

Hi Jesper,

Streefdoel is persoonsafhankelijk. Ik denk als je o.5 – 1 kg aankomt per week dat dat zeker netjes is.
    Ga nooit boven de 15% vet zitten en als je niet aankomt elke week kcal met 100 verhogen en zo meten of je wel aankomt (mss ben je hardgainer).

Succes! 😀

Groetjes,

Rowan

nielsvdpas1999
    Bijdrager

Hoi,

ik heb even een vraagje. Ik ben momenteel bezig met boek 1 van my shredded lifestyle en ik ben er achter gekomen dat periodiek vasten hier een belangrijk onderdeel van is.

Dit houdt dus in dat je in een dag (24 uur) , 16 uur lang vast als man zijnde en 8 uur eet. Nu kan ik zo begrijpen dat dit heel goed werkt bij vetverl

nielsvdpas1999
    Bijdrager

Hoi,

ik heb even een vraagje. Ik ben momenteel bezig met boek 1 van my shredded lifestyle en ik ben er achter gekomen dat periodiek vasten hierbij een belangrijk onderdeel van is.

dit houdt dus in dat je in een dag (24 uur) als man zijnde 16 uur vast en 8 uur eet. Dit lijkt mij inderdaad erg effectief bij vetverlies. Ook heb ik gelezen dat periodiek vasten veel gezondheidsvoordelen met zich meebrengt.

maar mijn vraag luidt als volgt: moet je ook periodiek vasten als je in een calorieoverschot zit, dus dat je in een bulk zit met een overschat van ongeveer 500?

groetjes Niels van de pas

Rowan
    Sleutelbeheerder

Hi Niels,

In een bulk hoeft het niet perse. Als je het doet om gezondheidsvoordelen die bij het vasten worden vermeld, dan kun je het doen, maar het is lastig om echt veel kcal binnen te werken in 8 uur tijd bijvoorbeeld.

Je kunt wel jouw eating window vergroten naar 10 uur. Ik zelf doe in een bulk niet vasten en straks voor de zomer wel vasten om shredded te worden in de zomer. Met name pas ik vasten toe, omdat ik echt makkelijk in een kcal tekort kom en afval 🙂

Groetjes,

Rowan

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X