Samen bouwen aan jouw droomlichaam Forum Voeding Waarom raad MYSL aan dat vrouwen korter vasten dan mannen?

Waarom raad MYSL aan dat vrouwen korter vasten dan mannen?

Tags: 

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Eva 4 maanden, 1 week geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Eva
    Bijdrager

Goedendag,

Tijdens het lezen van het MYSL boek las ik dat de vastentijd voor vrouwen korter is dan mannen (pagina 25, Nederlandse editie). Gezien vrouwen normaal gezien minder callorieën hoeven te eten vroeg ik me af waarom dit zo is. Aangezien ik het eerder andersom verwachte. Komt dit door het verschil in training, fysieke verschillen of iets anders? Ik zou dit graag willen weten, omdat ik dan als vrouw goed kan bepalen hoeveel het goed is voor mij om te vasten (train relatief mannelijk, als je dat zo kan noemen).

Alvast bedankt voor het antwoorden,

Eva

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  Eva.

Sander #MYSL
    Sleutelbeheerder

Hallo Eva,

Dit is vanwege diverse redenen. Zo heeft het vrouwelijk lichaam een ietwat andere hormoonhuishouding dan een man. Dit is dan ook een van de belangrijkste factoren. Verder is een te lange vastperiode voor vrouwen (door het hormoonstelsel) niet altijd wenselijk. Dit kan namelijk effect hebben op de menstruatie, maar ook op diverse andere aspecten van het lichaam en geest. Zo kunnen vrouwen sneller depressief raken doordat het lichaam niet het verschil zou weten tussen honger en vasten. Het lichaam gaat dan het hongerhormoon leptine en ghreline aanmaken, waardoor je sneller honger gaat krijgen.

Eva
    Bijdrager

Beste Sander,

Dank je wel voor dit uitgebreide antwoord. Dan zal ik me houden aan de kortere vastentijd van de vrouw.

Groeten,

Eva

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

© Myshreddedlifestyle.com | Alle rechten voorbehouden.
X